Saturday, April 9, 2016

BELIAN EMAS MELALUI G.A.P


  




‘Harga emas mahal, nak beli emas kena tunggu harga emas jatuh’. ‘Saya tak ada duit’. ‘Saya tak cukup duit’. ‘Saya nak beli barang lain’. Jawapan yang biasa kita dapat bila kita ajak kawan kita untuk melaburkan wang/tukar kan wang mereka kepada pelaburan emas. Tapi kebiasaannya masyarakat kita terutama mahasiswa sering membeli liabitibi dan jarang menambah asset dalam belanjawan mereka. Contoh telefon bimbit baru dan asset seperti pelaburan emas yang saya ceritakan.

Tidak perlu modal yang besar untuk memulakan pelaburan emas. Kalau bajet sekitar rm200 sebulan pun sudah cukup. Bagi saya, yang penting mulakan dulu dengan modal kecil. Bila dah mula, baru cepat faham ilmu pelaburan emas. Bila dah mula, baru faham bila harga emas tinggi ataupun rendah. Selagi tak mula, kekadang nak explain pun susah. Lambat sikit faham berbanding orang yang dah bermula.

      Alhamdulillah, produk Public Gold sudah melancarkan kaedah pembelian terbaru yang dinamakan Gold Accumulation Program (GAP).






belian buku di pts untuk lebih memahami tentang emas. click di https://bookcafe.com.my/friends/idevaffiliate.php?id=639&url=2390




Kemudahan GAP Public Gold
Kemudahan GAP Public Gold untuk penyimpan emas:

  1.  Membolehkan customer beli emas ketulenan 999.9 dengan bajet minimum 1 gram
  • * Simpan emas dengan Public Gold secara percuma! Tanpa had masa, tanpa had jumlah emas yang dibeli. Tiada yuran simpanan dikenakan.
  • * Boleh tambah simpanan emas dengan gandaan 1 gram pada bila-bila masa. Tiada sebarang syarat wajib beli dalam jumlah tertentu setiap bulan.
  • * Boleh keluarkan emas fizikal (gold bar 999.9) serendah 1 gram di mana-mana 18 cawangan Public Gold seluruh Malaysia tanpa had.
  • * Boleh keluarkan semua emas yang kita simpan tu pada bila-bila masa. Cuma kalau tak tinggalkan baki 1 gram, akaun GAP kita dianggap tak aktif. Bila nak aktifkan semula, Public Gold kenakan caj RM50.
  • * Urusniaga 24 jam sehari, 365 hari setahun. Boleh beli secara online, dan jual pun secara online.
  • * Setiap pengeluaran emas fizikal akan dikenakan caj “gold premium” sebagaimana beli emas fizikal Public Gold yang lain. Kalau tak keluarkan emas tu secara fizikal, gold premium tak dikenakan.

Cara membuka Akaun G.A.P untuk Pembelian Pertama.

11.     Masukkan Duit Ke Akaun Public Gold

Masukkan / transfer duit ke akaun PG mengikut harga per gram di https://publicgold.com.my/v1/index.php. Kalau harga 1 gram hari ini RM171, maka masukkan duit genap-genap RM171. Jangan lebih dan jangan kurang supaya pembelian itu patuh syariah. Kalau nak beli 2 gram, masukkan terus RM342 (RM171 x 2 gram). pada ketika ini harganya begini.







                                  Harga GAP disemak sekali sehari setiap jam 12.00 malam

Masukkan / transfer duit ke 5571 3923 8048 (Maybank) atau 3167 52 0833 (Public Bank) atas nama “PUBLIC GOLD MARKETING SDN BHD”.

22.  Whatsappkan pembelian anda ke public gold.







Ikutkan contoh format ini. Kemudian anda boleh attachkan sekali slip bayaran Public Gold dapat update dan sahkan pembayaran. Online banking adalah lebih baik dan okay

Sekiranya whatsapp ini suatu yang sukar bagi anda, atau anda BUKANLAH WHATSAPP USER. Sila pastikan anda email segala maklumat tersebut di gap@publicgold.com.my dan cc kan kepada nashirkhairudin@gmail.com supaya apa-apa information atau apa-apa keperluan saya boleh follow up dengan Public Gold.

Jika sekiranya anda pertama kali membeli emas Public Gold boleh letak nama saya sebagai introducer anda. Penting letak introducer supaya dealer boleh bantu dan memudahkan lagi urusan jikalau ada yang perlu di follow-up kan dengan public gold.


3.     Semak GAP Statement di website
Tunggu PG emaikan ‘username’ untuk login website. PG AKAN update dalam masa paling lewat 2 hari bekerja. Dan selepas anda mendapat email anda boleh semak di www. Publicgold.com.my. Jika email tidak diterima juga oleh anda sila semak dalm spambox, dan bagi tahu saya untuk saya update dengan PG.
 





                                                                                                                   


                   Contoh GAP Web Statement yang boleh disemak oleh cust di website public gold. Selepas belian, public gold akan berikan Username. Lepas dapat user name, gunakan no IC sebagai password.  

4.     Pengeluaran Emas Fizikal
Belian emas melalui gap boleh disimpan di public gold tanpa di kenekan bayaran atau cas. Boleh disimpan sampai bila-bila dan ianya percuma. Anda boleh kluarkan emas fizikal dan simpan sendiri.




Antara koleksi emas di public gold yang boleh disimpan oleh anda



 Ini pula koleksi Jenis dinar dari koleksi di public gold


Untuk mengeluarkan emas fizikal, datang sahaja di mana-mana cawangan public gold, tunjukkan IC anda dan bayar cas premium atas emas yang anda keluarkan. Bole buat pilihan ingin keluarkan emas yang bagaimana sekali pon dengan syarat emas tersebut sama dengan dalam baki akaun anda.
Nasihat saya sebelum anda ke mana-mana cawangan pastikan anda sudah menelefon public gold terdahulu untuk simpankan stok/item yang kita ingin kan.


Ini sahaja dari saya Muhamad Nashir bin Khairudin (PG 00064908) secara ringkas untuk membuka acc gap dalam public gold.

No comments:

Post a Comment